VERKOOPSVOORWAARDEN
- Facturen dienen betaald te worden binnen de 7dagen tenzij anders vermeld
bij vermelding betaling onmiddellijk is dit binnen de 3dagen.
- Bij niet betaling binnen de opgelegde termijn zullen er bijkomende kosten aangerekend worden van 13€ per betalingsherinnering en kan er een vergoeding geëist worden van 10% op de factuur met een minimum van 160€ en per dag een bijkomende vergoeding van 40€ per dag.
- Indien men niet akkoord gaat met de factuur dan dient de klant binnen de 5 werkdagen na ontvangst dit schriftelijk of per mail naar info@renotim te melden met de vermelding waarom men niet akkoord gaat. Er kan geen protest worden verhaald op zaken die al langer dan 5dagen zijn geplaatst met uitzondering van verborgen gebreken.
- Klanten staan in voor de veiligheid van alle arbeiders alsook voor de veilige opslag van alle gereedschappen en materialen.
- Materialen die op de werf aangeleverd worden dienen dus door de klant/opdrachtgever veilig bewaard te worden.
- Kosten die voortvloeien door ontvreemding van materialen en gereedschappen kunnen verhaald worden op de klant/opdrachtgever.
- Opdrachtgever is ook verantwoordelijk voor het verticale transport van de goederen op de werf.
- Parkeerplaats dient door de klant/opdrachtgever voorzien te worden binnen de 10meter van de ingang van de woning/werf. Dit geldt voor een parkeerplaats van minimum 5meter met een optie tot verlenging van 3meter met als totaal 8meter voor het parkeren van camionette + aanhangwagen.
parkeerkosten worden bij eindafrekening verhaald op de klant/opdrachtgever.
- De klant/opdrachtgever is ook eindverantwoordelijk voor het proper maken/houden van afvoerputten aan de straat indien het nodig is om hier vuil afvalwater te loodsen. alsook het proper maken/houden van de straat en oprit valt geheel/gedeeltelijk voor zijn rekening.
- Opkuis binnenhuis beperkt zich tot het opkeren van de doorgang. De klant/opdrachtgever is voor de verdere opkuis zelf verantwoordelijk.
- Er kunnen geen kosten verhaald worden op de firma renotim en de heer Tim Van de Velde alsook bijkomende eisen worden gesteld tenzij dit contractueel is vastgelegd.
- Om facturen aan 6%btw tarief te verkrijgen zal er een btw-attest 6% moeten worden ingevuld. Als dit niet wordt bezorgd kan alles aangepast worden naar 21% btw en wordt er een creditnota en nieuwe factuur opgesteld.
- Alle werken niet vermeld in de offerte die bijkomend worden uitgevoerd worden aangerekend aan het uurloontarief van 40€ /uur.
- Alle onvoorziene/ niet ingecalculeerde kosten kunnen worden verhaald tijdens de eindafrekening.
- Alle betwistingen worden door de rechtbank in ANTWERPEN afgehandeld als er onderling geen akkoord tot stand komt.
- De opdrachtgever is zelf verantwoordelijk voor alle nodige attesten, vergunning, aanvragen en eventuele berekeningen van ingenieurs.
- Eventuele werkbonnen dienen te worden afgetekend door iemand ter plaatse en een kopie ervan wordt achtergelaten.
- Er wordt een garantie van 1jaar op de werkuren gegeven en een garantie van 2jaar op de totale werken tenzij anders vermeld of andere garanties gegeven door de fabrikant.
- Renotim behoudt zich het recht om samen te werken met zijn eigen leveranciers en dus dienen ook alle materialen gekozen te worden bij een leverancier die werd goedgekeurd door renotim.
Dit is deels omwille van kwaliteits- en garantieredenen naar klant toe te kunnen optimaliseren.
- Alle herstellingen die worden uitgevoerd door schade die moeilijk te vermijden was zal als regiewerken worden aangerekend tenzij de klant de schade zelf wenst te herstellen.
- Alle gebreken of schade door renotim veroorzaakt mogen niet hersteld worden zonder toestemming van renotim en renotim behoudt zich het recht om alle mogelijke schade zelf (al dan niet aangerekend) te herstellen.
- Opdrachtgever/klant is zelf verantwoordelijk voor onderhoud of nabehandeling van de geplaatste goederen. (vb. vernissen, cementsluier verwijderen, licht afschuren en schilderen, ....)